יום ראשון, 31 באוקטובר 2010

חיי משפחה


צילה שיצאה ראשונה ונישאה לדודה פנחס קיבלה מתנת חתונה מהורי הבעל ירח דבש לארץ ישראל ומתנת חתונה זו הפכה לישיבת קבע של הזוג הצעיר. סבתא רצי נישאה שנייה מבין הבנות ליקותיאל נויבאור ב - 1914 בפשוורסק. לאחר שבוע עברו לגור ליד משפחתו של יקותיאל, בלייפציג, בניגוד לרצונו של אביה של רצי, חיים.  לרצי היה קשה אם אחיותיו של יקותיאל כיוון שהן רבו איתה הרבה בגלל שהיא הייתה אישתו של יקותיאל, הבן היחיד והיא קיבלה את כל המתנות של אביהם, הרמן. בלייפציג נולדו להם שלושת ילדיהם הראשונים : שרה הינדה, יוסף- אליעזר ולאה. לאחר מכן כל המשפחה של יקותיאל עברה לחוות הרמנסברג, ושם נולדו לרצי ויקותיאל חנה ומרים. רצי החליטה שהיא רוצה לעזוב ולגור לבד אם משפחתה. היא ויקותיאל עזבו ועברו לוירצבורג אך השאירו את הילדים בהרמנסברג. יקותיאל קיבל משרה בבית ספר לרבנים, ואילו לרצי הייתה חנות ירקות. אך הילדים חלו באדמת ורצי נאלצה לחזור להרמנסברג לטפל בהם, ולאחר מכן הם עברו איתה לוירצבורג. בוירצבורג נולד להם בנם האחרון יהושוע.
רצי ויקותיאל היו שונים בתפקיד, רצי הייתה בצד החינוכי ואילו יקותיאל הביא חוכמה ופרנסה הביתה. רצי תמיד הייתה טובה ונדיבה. היא לימדה את ילדיה משק בית, ואיך להתנהג בחברת אנשים.
כל ערב שישי יקותיאל היה עושה הרצאה על יהדות ומשפט לכחמישים איש ורצי חילקה תמיד תה ועוגה לכל אחד ואחד שבא. כך כל שישי, היה יקותיאל מעביר סמניר, שבו השתתפו כל חבריהם וילדיהם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה